Maria Baliakou

ΚΡΙΣΗ ΠΑΝΙΚΟΥ Ψυχολόγος Online - online συμβουλευτική

Μοιράσου το άρθρο

Κρίση Πανικού. Ψυχολόγος Online

Οι κρίσεις πανικού είναι αιφνίδια επεισόδια έντονου άγχους και φόβου τα οποία συνοδεύονται από την εμφάνιση ζαλάδας, εφίδρωσης, πόνου στο στήθος, δύσπνοιας και ταχυκαρδίας. Σε ακραίες περιπτώσεις το άτομο μπορεί να αισθάνεται ότι χάνει τις αισθήσεις του ή και να συμβαίνει αυτό πραγματικά.

 

Διάγνωση

Εφόσον γίνει μια σωστή διάγνωση και αξιολόγηση των συμπτωμάτων και αποκλειστεί η πιθανότητα ύπαρξης κάποιου παθολογικού αιτίου όπως για παράδειγμα ένα πρόβλημα στην καρδιά, η ψυχοθεραπεία είναι απαραίτητη διότι μπορεί να βοηθήσει το άτομο να εντοπίσει την πηγή του πανικού του και στην συνέχεια να το εκπαιδεύσει πώς να διαχειρίζεται σωστά τα συμπτώματά του μέχρι να τα εξαλείψει. Αν χρειάζεται κάποια παράλληλη φαρμακευτική αγωγή θα δοθεί σε συνεργασία με ψυχίατρο για σύντομο χρονικό διάστημα. Οι κρίσεις πανικού μπορεί να πυροδοτήσουν έντονες  σωματικές αντιδράσεις προκαλώντας ακόμη μεγαλύτερο στρες στα άτομα που τις βιώνουν.

 

Τεχνικές διαχείρισης

Τα άτομα που προσπαθούν να διαχειριστούν τις καταστάσεις αυτές δοκιμάζουν διάφορες τεχνικές αρκετές από τις οποίες μπορεί να αποδειχθούν αποτελεσματικές.

Μερικές από αυτές είναι οι παρακάτω:

  1. Τεχνικές αναπνοής οι οποίες μπορεί να βοηθήσουν σημαντικά στην μείωση μιας κρίσης πανικού ειδικά όταν συμβαίνει εκτός της ασφάλειας του σπιτιού μας. Βρίσκουμε ένα ήσυχο μέρος και γεμίζουμε αργά τους πνεύμονές μας με αέρα επιβραδύνοντας έτσι τον καρδιακό μας ρυθμό.
  2. Η μυϊκή χαλάρωση επίσης μπορεί να είναι μια αποτελεσματική τεχνική.
  3. Περιορίζουμε τα εξωτερικά ερεθίσματα. Όταν αισθανόμαστε ότι έρχεται μια κρίση είναι καλή ιδέα να αναζητήσουμε ένα ήσυχο μέρος στο οποίο θα είμαστε μόνοι μας ώστε να εφαρμόσουμε τεχνικές χαλάρωσης. Αν αυτό δεν είναι εφικτό μπορούμε να επικεντρωθούμε σε μια σκέψη ή να επαναλαμβάνουμε μια φράση στον εαυτό μας που μπορεί να λειτουργήσει καθησυχαστικά.
  4. Καλό είναι να καταγράφουμε τις αρνητικές μας σκέψεις διότι όταν θα τις διαβάσουμε μπορεί να τις απομυθοποιήσουμε.

Χρειάζεται να μετριάσουμε ή και να αποφύγουμε εντελώς την κατανάλωση καφεΐνης.

Κάνε εγγραφή στο Newsletter

Ενημερώσεις και καθημερινές συμβουλές

ΔΕΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΖΕΥΓΑΡΙ, ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ONLINE
ΔΙΑΖΥΓΙΟ

Ο φόβος της δέσμευσης

Γιατί φοβάμαι να δεσμευτώ; Οι ανθρώπινες σχέσεις χαρακτηρίζονται από έντονη πολυπλοκότητα. Είναι αλήθεια επίσης  ότι στην εποχή μας οι σχέσεις περνούν κρίση και το ακούμε

Φέρε ξανά το χαμόγελο στη ζωή σου!

Συμπλήρωσε τη φόρμα για μία Δωρεάν Συνεδρία 30 λεπτών

Ψυχολόγος Online - online συμβουλευτική